Agenția de Administrare a Instanțelor Judecătorești (AAIJ) vine cu unele precizări în contextul mai multor adresări cu privire la presupusa accesare a datelor cu caracter personal de către Agenție sau ICMS / PIGD (Integrated Case Management System / Programul Integrat de Gestionare a Dosarelor). Solicitările respective, de regulă, au loc urmare a consultării informațiilor de pe „Portalul Guvernamental al cetățeanului” („MCabinet”).
În conjunctură, comunicăm următoarele:
Potrivit prevederilor Regulamentului privind organizarea și funcționarea Sistemului Informațional Judiciar (SIJ), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 794 din 01 august 2018, AAIJ este posesorul SIJ, iar instanțele dispun de calitatea de registrator.
În calitate de posesor al SIJ, Agenția a semnat un acord de utilizare a platformei guvernamentale „MConnect” cu Agenția de Guvernare Electronică și un acord cu privire la interpelarea datelor din Registrul de Stat al Populației cu Agenția Servicii Publice.
Astfel, datele respective se interpelează în mod automat de către Programul Integrat de Gestionare a Dosarelor (PIGD) din Registrul de Stat al Populației la înregistrarea dosarelor, în momentul introducerii de către specialiștii cancelariilor instanțelor judecătorești a numărului de identificare a participanților la proces.
În acest sens, precizăm că în cadrul SIJ, datele cu caracter personal sunt colectate în conformitate cu normele procedurale și sunt prelucrate în vederea asigurării îndeplinirii obligației legale a instanțelor de judecată la înfăptuirea justiției, de ținere electronică a Registrului dosarelor judecătorești, administrarea / monitorizarea dreptului la acces, modului de prelucrare a informațiilor cu accesibilitate limitată, stocate în Programul Integrat de Gestionare a Dosarelor și asigurarea probității și îmbunătățirea calității actului judecătoresc.
Reiterăm că angajații Agenției de Administrare a Instanțelor Judecătorești nu accesează, colectează și nu stochează informații cu caracter personal ale justițiabilului.