La 03 noiembrie 2022, urmare a efectuării misiunii de audit, cu titlul: „Evaluarea procesului operațional de acordare a sporului pentru munca suplimentară efectuată de către grefa și serviciul administrativ al grefei secretariatului judecătoriilor și curților de apel prin cumulul de funcții/atribuții” de către Serviciul audit intern din cadrul Agenției de Administrare a Instanțelor Judecătorești (AAIJ) a fost organizată ședința de totalizare a procesului auditat și prezentarea proiectului raportului final.
Evenimentul organizat de AAIJ a avut loc on-line, prin intermediul videoconferinței, oferind posibilitatea participării șefilor de secretariat, contabililor, cât și președinților de instanțe.
În debutului ședinței, d-nul Sorin POPESCU, Director AAIJ, a venit cu un cuvânt de salut și a prezentat obiectivele care urmează a fi realizate în comun, mizând pe cooperare continuă, pentru a obține rezultate optime în activitate.
S-au trecut în revistă discuțiile referitoare la rezultatul misiunii de audit, testelor efectuate, verificărilor, contrapunerilor, analizelor realizate și s-au stabilit prerogativele pentru următoarele acțiuni care urmează a fi întreprinse.
La fel, au fost inițiate discuții privind perspectiva stabilirii unui grafic de instruiri a colaboratorilor instanțelor judecătorești cu privire la utilizarea aplicației e-Dosar Judiciar, parte componentă a Sistemului Informațional Judiciar.
În încheierea ședinței, echipa AAIJ a mulțumit tuturor pentru suport, în special partenerii de dezvoltare și a încurajat șefii secretariatelor la implicare activă a fiecărei instanțe în îndeplinirea recomandărilor expuse în raportul misiunii de audit.
Astfel, Agenția a manifestat deschidere pentru ulterioare discuții în grup, schimb de opinii, cooperare, în scopul uniformizării practicilor și identificării celor mai bune soluții pentru problemele identificate sau raportate de către instanțe.