Eye Tonuri de gri
Invert Mode Culori inversate
Link Linkuri subliniate
Keypad Navigare prin tastatură
Triangle Cursor negru
Triangle Cursor alb
Remove Circle Text mic
Add Circle Text mare
Refresh Resetare
Close Inchide
Call
Telefon: (022) 26-06-55

Schimb de bune practici și experiență în domeniul activității direcțiilor de evidenţă şi documentare procesuală în instanțele de judecată

La 18 martie 2022, a avut loc ședința privind schimbul de bune practici și experiență în domeniul activității direcțiilor de evidenţă şi documentare procesuală în instanțele de judecată din circumscripția Curții de Apel Bălți. Ședința a avut loc cu prezența fizică la sediul Curții de Apel Bălți.

La eveniment au participat președinții instanțelor, manageri de sistem, șefi de secretariat, șefi ai direcțiilor/ secțiilor de evidenţă şi documentare procesuală a instanțelor de judecată din circumscripția nominalizată, reprezentanții Programului „Instanțe judecătorești model”, cât și colaboratorii Agenției de Administrare a Instanțelor Judecătorești.

În debutul ședinței a fost discutată modalitatea și perfectarea dosarului după judecare și transmiterea acestuia în direcţia/ secţia evidenţă şi documentare procesuală.

Ulterior, s-au trecut în revistă discuțiile ce țin de funcționalitatea Programului Integrat de Gestiune a Dosarelor.

De asemenea, au fost puse pe rol dicuțiile ce țin de conexiunea între instanța de apel și Curtea Supremă de Justiție (CSJ), în cazul în care dosarele sunt expediate nu de către instanța de apel, dar în cazul în care contestarea actelor judecătorești are loc prin intermediul CSJ.

La fel, a fost reiterat subiectul ce ține de repartizarea automată – aleatorie în cazul revenirii dosarului la rejudecare.

Consecvent, a fost analizată posibilitatea utilizării Programului Integrat de Gestionare a Dosarelor (PIGD) pentru expedierea corespondenței participanților la procesele de judecată și recepționarea acesteia prin intermediul sistemului.

Concomitent, a fost reiterată necesitatea revizuirii algoritmului de stabilire a complexității pentru unele categorii de dosare în vederea reflectării corecte a volumului de lucru per judecător.

În încheierea ședinței, s-a trecut în agenda discuții ce țin de aspectele legate de securitatea în muncă.

Toți participanții la ședința de schimb de bune practice, inclusiv Agenția de AAdministrare a Instanțelor Judecătorești și-au exprimat angajamentul de a participa în continuare la activitățile de schimb de bune practici, or, activitatea menționată, are ca finalitate, sporirea performanței procesului de înfăptuire a justiției prin uniformizarea practicii judiciare, îmbunătățirii serviciilor oferite justițiabililor, precum și fundamentare a unui înalt și eficient grad de transparență și interacțiune cu publicul.

Articole Recente