În perioada 11 august 2020 – 14 august 2020, angajații judecătoriilor din circumscripţia Curţii de Apel Cahul şi Curţii de Apel Chişinău au beneficiat de o sesiune de instruire la distanță organizată de reprezentanții Programului pentru Justiție Transparentă în Republica Moldova cu tematica “Utilizarea şi testarea rapoartelor statistice electronice în PIGD”. În cadrul instruirii s-au discutat următoarele subiecte:
– Rapoarte statistice generale pe fiecare categorie de dosare (civile/ penale/ contravenţionale).
– Condiţiile ce trebuie respectate pentru a genera un raport statistic electronic.
– Posibilitatea verificării rapoartelor statistice electronice.
– Erori frecvente, de exemplu, atunci când nu coincid datele raportului cu datele din registrele PIGD.
– Performanța instanţelor-pilot privind rapoartele statistice electronice extrase din PIGD pentru perioada de 3 luni și 6 luni 2020 prezentate la CSM și AAIJ.
Participanții la instruiri au avut posibilitatea de a adresa întrebări de ordin practic privind modul de generalizare a rapoartelor statistice electronice, precum şi a veni cu propuneri şi sugestii de îmbunătățire a unor funcționalități.
Reamintim că, cu implicarea instanțelor-pilot și suportul Programului pentru Justiție Transparentă, Consiliului Superior al Magistraturii, Agenției de Administrare a Instanțelor Judecătorești au fost testate și finalizate 111 tipuri de rapoarte statistice pentru instanțele de fond și curțile de apel în contextul procesului de trecere etapizată a sistemului judecătoresc la raportarea statistică electronică.